lördag 10 juli 2010

Bella gillar - make up... Pixiwoo - Bronze/Gold


Pixiwoo - Bronze/Gold
Äntligen har jag lyckats ta mig i kragen och göra ett inlägg om vad som inspirerar mig just nu, även om jag inte känner för att sminka mig alls när det är så varmt...
Jag gillar den här riktigt mycket, känns så läcker och passar super för en varm sommarkväll! Gillar att hon kör på en lite annorlunda läppfärg!
Det jag fastnade mest för var kombinationen av bronziga färger tillsammans med att hon använder en bordeauxfärgad mascara på nedre fransarna, som gör att ögonfärgen framhävs lite extra på gröna och blåa ögon (kika på färghjul, motsatsfärger framhäver varandra), samt läpparna :)
På nedre fransarna använder hon Estée Lauder Sumptuos Color Mascara i färgen Garnet, som var en begränsad upplaga förra hösten, och som kan vara svår att få tag på nu. Jag har hittat en ersättare som kan vara värd att kika på, LASplash Lash Splash i färgen French Burgundy, som verkar vara en vinröd färg. Finns på Cherry Culture för $4.99 + frakt.
På läpparna använder hon Laura Mercier Shimmer Lip Colour i färgen Boho Bronze och Estée Lauder Pure Color Gloss i färgen Praline Paradise.
Blir även väldigt sugen på Make Up Forevers Sculpting Kit som hon använder som contour och highlight, den verkar ge riktigt fräsch färg, se skillnaden mellan bild 2 och 3 (bild 2 är innan hon använt Scuplting Kit). Har inte lyckats hitta någonstans i Sverige där man kan köpa deras produkter, men Gurumakeupemporium i UK skeppar även till Sverige.
Videon och lista med alla produkter Sam använder finns här: Pixiwoo Bronze/Gold Eyeshadow Tutorial













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar