tisdag 25 maj 2010

Bellas inköp! Allcosmetics Wholesale Haul

MAC, tarte, Revlon
Yey! Idag fick jag mitt paket från Allcosmetics Wholesale med grejer som jag beställde förra måndagen, superfort skickat! Jag beställde ett läppstift från MAC, ett Cremesheen-läppstift i färgen Fanfare, en jättefin rosa färg med lite persikoton i.

Beställde även ett läppglans från MAC, Plushglass som ska plumpa läpparna, i färgen Ample Pink, en rosabeige färg som luktar vanilj!

Vidare blev det ett mini-cheek-stain från tarte i färgen tipsy som luktar helt sanslöst gott av hallon, väldigt naturlig doft! Färgen blir svagt rosa med lite persikotoner i och en gnutta silvervitt skimmer. Känns lite kletigt, men ska se hur det blir i ansiktet.

Sista produkten var ett LipGlide Color Gloss från Revlon i färgen Sterling Petal 43, som jag köpte bara för att det var billigt :) $2 är ju helt okej! Det är ett läppglans som är högpigmenterat i en underbar klar bärrosa färg med lite skimmer i.

Det hela kostade runt 300:- inklusive frakt, i Sverige kostar MAC's läppstift runt 180:- och kan tänka mig att glanset ligger på samma.

Översta bilden med swatches är på tarte cheek stain i tipsy, efter lite utjämning. Nästa bild visar MAC Plushglass i Amber Pink överst och MAC Lipstick Fanfare underst. Sista bilden är på Revlon LipGlide Color Gloss i Sterling Petal 43 till vänster och MAC Fanfare till höger.
EDIT: har testat grejerna lite nu :) cheek stainet är helt underbart! blir väldigt fint och naturligt rosigt på kinderna samtidigt som det känns mjukt på kinderna när det sjunker in. Glosset från Revlon blir väldigt fint, klart bärrosa med skimmer i, täcker riktigt bra på bara ett lager. Läppstiftet Fanfare är fint på läpparna, lite brunrosakorall. Det plumpande glosset från MAC syns inte jättemycket på mina ganska pigmenterade läppar, och man känner plumpeffekten i princip så fort man kletat på det. Dessutom känns det nästan som att läpparna blir rödare av plumpers, så färgen på glosset försvinner i princip. Kanske funkar det bättre att använda det ovanpå ett ljust läppstift? Får testa vidare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar