torsdag 10 februari 2011

Bella testar - parfym... Dolce & Gabbana - L'Imperatrice 3

Dolce & Gabbana - L'Imperatrice
kom för något år sedan tillsammans med 4 andra parfymer inspirerade av tarotkort:
Le Bateleur (cederträ, vetivert), L'Amoureux (bergamot, enbär, rosépeppar, kardemumma), La Roue de la Fortune (gardenia, jasmin, patchouli) och La Lune (lilja, sandelträ, mysk).

Jag gillar fruktiga parfymer eftersom parfymer som har kryddiga, träiga toner har en tendens att ta över och lukta för maskulint på mig, så jag frågade efter den mest fruktiga parfymen inne på Åhlens parfymeri.

Jag fick nosa på bl.a. L'Imperatrice och blev helimponerad direkt! Den luktade superhäftigt och väldigt mycket frukt! Jag tyckte att den luktade ganska mycket äpple och rabarber, på ett sofistikerat powerfullt sätt. L'Imperatrice betyder The Empress - Härskarinnan, och det stämmer med doften, det är en riktig power-parfym! :)

Tyvärr ändrades den ganska mycket på mig, och de fruktiga noterna är i princip borta efter några timmar, även om kryddigheten som är kvar ändå är rätt mysig och fräsch. Rekommenderas att testa! Funkar även på killar även om den kan vara något söt. Finns bl.a. på Åhlens för 495:- för 50 ml.

Toppnoter: rabarber, röda vinbär, saftig kiwi
Mellannoter: rosa cyklamen, vattenmelon
Basnoter: mysknoter, sandelträ, grapefruktträ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar