lördag 14 maj 2011

Inspiration - Lindas Sminkblogg - Orange+rosa

Orange+rosa
Linda Hallberg från Lindas Sminkblogg gjorde en så läcker sminkning häromdagen att jag begav mig till Make Up Store och köpte skuggorna hon använt :) För hennes inl
ägg se här. Jag hade redan en hightechlighter hemma, och tycker att den funkade rätt okej också, jag använde Sundust som är guldig. Sedan använde jag en frostig vit skugga över ögonlocket, och sedan den rosa - MUS Blush Must have över den vita. I globvecket använde jag den gulorange MUS Under the sun. Lade sedan lite av den vita frostiga skuggan i inre ögonvrån och som highlighter under ögonbrynet. Plus lite Bobbi Brown gel liner i Black ink och mascara. Gjorde den lite svagare än Lindas och mer orange, men gillade det väldigt mycket :)

1 kommentar:

  1. Toppen!!

    Shit, vilka många bra tips! Här har jag verkligen nått min överman!
    Jag älskar goda dofter, och har gott om parfymer…men jag KAN liksom ingenting om dom!

    Make up-store har jag oxå provat igenom…den som luktar jättemycket vanilj, tycker jag är too much. Provade genom flera stycken, så när dofterna väl fått gona till sig – då hade jag (som vanligt) glömt vilken som var vilken…Se´n går jag igång lite på fina flaskor oxå, och make up store´s är ju väldigt enkla. Men visst, kanske som ”vardagsparfym”…


    (Denna kommentar hör ihop med ditt inlägg hos mej...angående parfymer...)

    SvaraRadera