måndag 15 november 2010

Bella testar - parfym... LUSH/Gorilla Perfumes

LUSH/Gorilla Perfumes
LUSH:s systerföretag B Never Too Busy To Be Beautiful la ner verksamheten i våras har jag för mig, men deras parfymer har återuppstått i ny anda under namnet Gorilla Perfumes. Gorilla säljer även nya dofter samt LUSH-dofterna Karma och Vanillary.

De nya dofterna har jag inte fastnat riktigt för, Lust luktade godast - mycket jasmin och lite kaprifol. Även Tuca Tuca var rätt okej, lite svårbeskriven dock, lite violig och kryddig. En bra grej är att man kan beställa prover på parfymerna för några pund styck om man inte vill köpa dem utan att lukta på dem.

Från B gillar jag Love, som luktar lite äpple, kanel och lite kola. På mig blir den lite torr efter en stund dock. Det bästa med den är att den är i samma doftserie som LUSH-badbomben Fizzbanger, som är helt underbar!

Doftnoter:
Lust: Jasmin, ylang ylang, ros, vanilj, sandelträ
Tuca Tuca: Cassia, vanilj, sandelträ, vetiver, viollöv, ylang ylang
Love: Citron, citrongräs, bergamott, äpple, kanel, cassia, jasmin, ros, ylang ylang

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar