tisdag 29 mars 2011

Bella tipsar - Perfekt foundation!


Perfekt foundation
som matchar min hudton (NC15) och som täcker relativt mycket samtidigt som huden ser levande och lagom "glowig" får jag genom att blanda lite olika grejer från Everyday Minerals. Jag brukade använda Aussie Perk Me Up som concealer innan,och använde den ibland över hela ansiktet för att få en jämn och fin bas, men det blir lätt lite mycket om man sedan ska lägga en bas ovanpå.

Så nuförtiden brukar jag blanda min egen lilla mix som består av:
ungefär lika mycket Golden Fair i Original Glo som Aussie Perk Me Up
lite Buttered Tan i Original Glo eller någon annan lite djupare färg för att det inte ska bli för blekt och sedan blandar jag ihop allt i en foundationburk, med baksidan av en smal pensel.

Ger perfekt täckning och är lätt att blanda till den färg som passar en själv! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar