måndag 21 juni 2010

Bella gillar - hårvård... Kevin.Murphy Hair.Resort


Kevin.Murphy Hair.Resort
är en beach texturiser vilket innebär att den ger lite strävhet och matthet åt håret, samma känsla man får om man är på stranden och får saltvatten i håret. Detta gör att hårstråna sväller vilket i sin tur gör att man får mer textur i håret, och kan krama till det för att förstärka naturligt fall.
Hair.Resort är en kräm istället för en spray som många beach-look-produkter är. Jag tycker den känns som att den vårdar håret mer än en produkt som innehåller salt, och är lätt att använda.

Jag älskar doften på denna! Mycket len kokos blandat med lite ananas eller annan fräsch fruktig doft, vilket för mig är den optimala sommardoften :)

Jag brukar krama i en klick, stor som en ärta, i fuktigt hår och sedan scrunchar jag till det under tiden det självtorkar eller så snurrar jag ihop håret i en knut högt upp på huvudet. Brukar tvätta håret på kvällen, och på morgonen så vaknar man med vågigt/lockigt hår. Funkar även bra på att göra så att lockar håller längre om man använder locktång.

Säljs på bland annat NK för 245:-, jag köpte min på feelunique.com för £12.30 inklusive frakt (ca 140:-).

Ingredienser: Laminaria Digitata Extract, VP/VA Copolymer, Polysorbate 20, Honey Extract (or) Mel, Carbomer, Citrus Grandis (Grapefruit) Seed Extract, Triethanolamine, Mica (and) Titanium Dioxide (and) Iron Oxides, Fragrance, Citrus Tangerina (Tangerine) Peel Oil, Limonene, Coumarin.

1 kommentar:

  1. Påminner lite om Toni & Guys Beach Curl Spray - den är oxå super (även för platt och tunt hår) !!

    SvaraRadera