måndag 21 juni 2010

Bella tipsar om... Sephora Fragrance Finder


Sephora Fragrance Finder
är ett finfint verktyg att använda sig av om man gillar en parfym och vill ha tips på andra parfymer som liknar. Man väljer antingen en tillverkare eller begynnelsebokstav på parfymen eller vilken doftfamilj parfymen tillhör. Därefter får man välja ut den parfym man vill hitta liknande dofter till.

Jag gillar Acqua di Parma Blu Mediterraneo Mandorlo di Sicilia och dofter som jag då skulle kunna gilla enligt Sephoras Fragrance Finder är: Dior Addict från Dior, Obsession från Calvin Klein och Must från Cartier.

Kikade lite på Dior Addict, och den innehåller apelsinblom och tonkaböna bland annat och dessa gillar jag, så en nos på denna kan det ju vara värt! :)
EDIT: provnosade på Obsession och Dior Addict, och Obsession vågade jag inte ens prova på huden, Dior Addict var däremot lite bättre. Dock var den väldigt 80-talsstark och torr i doften, men jag kan förstå varför den rekommenderades, den var ändå åt samma håll som Mandorlo di Sicilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar