fredag 21 maj 2010

Bella gillar... Maybelline Dream Mousse Concealer

Maybelline Dream Mousse Concealer
Var på jakt efter ny concealer i åskvärmen då jag insett att jag kunde behöva en concealer som inte är i stift (krämiga, men sitter sådär bra). Kikade runt lite på Åhlens, och tyckte att Maybellines Dream Mousse Concealer hade en supercool finish på huden! Testade på ovansidan av handen, och porerna täcktes helt! Så det blir spännande att testa den i ansiktet (bye bye, mörka ringar under ögonen hoppas jag :))! Dock var jag lite ledsen över att hitta bismuth oxychloride i ingredienslistan, även om det kom långt ner och alltså inte borde finnas i så stor mängd. (Bismuth oxychloride kan ge allergiska hudreaktioner.)

Men den kändes så överlägsen de andra jag kände på att jag köpte den ändå! Så nu får vi se vad jag tycker :)

Köpte den i färgen Natural, ska finnas 4 olika, Åhlens vid domkyrkan i Gbg hade dock bara 2 av dem. Priset var 85:-.

EDIT: Gillar den supermycket! Konsistensen är superhärlig och härlig att måla på, använder en halvhård ögonskuggsborste, och den täcker finfint samtidigt som det inte ser ut som man har använt concealer. Har gjort eldprovet att testa den på jobbet, i helgen då det var extremt varmt både inne och ute, och den satt kvar utan att lägga sig i veck kring ögonen! Satt även kvar och dolde utslag i ansiktet. Bästa concealern nå'nsin så här långt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar