tisdag 4 maj 2010

Bella testar - parfym... Make Up Store Fragrance Library

Make Up Store Fragrance Library
har jag skrivit lite om innan, och nu har jag testat mig fram till vilka jag tycker bäst om.

Less is more är en superfräsch och härlig sommardoft, där toppnoterna faktiskt stannar kvar länge och man luktar ananas på ett läckert sätt! Man känner någon myskig underton, men det blir ändå fräscht och inte tungt. EDIT: efter ett par timmar luktar den nästan lite svamp på huden :S det får nog bli till att prova om den någon annan dag och se om det blir någon skillnad...

The Trophy doftar varmt citrussigt! Man känner limen och grapefrukten på huden även efter någon timme, samtidigt som den doftar varmt av tonkabönan. EDIT: efter ett par timmar tycker jag den luktar svagt marint och lite citrus, inte äckligt men inte riktigt vad jag är ute efter...

Båda är väldigt somriga, så frågan är vilken som kommer bli min nya sommarparfym? :) Det jag gillar med Fragrance Library är att dofterna håller toppnoterna mycket bra vilket jag tycker ger en fräschare doft. På mig brukar parfymer dofta ganska starkt av träiga basnoter och det är inte alltid det man vill.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar