måndag 24 maj 2010

Bella testar - parfym... Estée Lauder Pleasures Splash



Estée Lauder Pleasures Splash
finns i 3 dofter: Baie Rose Peony, Sandalwood Amber och Jasmine Violet. Jag testade de två sista som fanns på Kicks för 499:-/240 ml, vilket är mycket parfym för inte så mycket pengar. Dock är det en "splash" som innebär att det är relativt utspädd parfym och alltså inte så stark doft, men det kan ju vara schysst på sommaren!

Baie Rose Peony innehåller: Pion, Lilja, Gröna noter, Läder och Rosépeppar och hör till "floral"-kategorin bland parfymer.

Sandalwood Amber innehåller: Apelsin, Karo Karounde, Peppar, Sandelträ, Ambra, Läder och Amalficitron och hör till "oriental woody"-kategorin.

På mig luktar den ganska sött, man känner en svag citruston igenom det lite vaniljiga. Jag trodde att denna skulle lukta äckligt på mig eftersom jag trott att jag inte gillar varken sandelträ eller ambra på min hud, men den luktar härligt somrigt! En doft som man liksom kopplar med semester och lätta kläder, utomlandsresor och värme!

Jasmine Violet innehåller: Jasmin, Violblad, Gurka, Natthyacint och Nejlika och hör till "floral green"-kategorin.
Det här är en så'n parfymdoft som jag verkligen inte gillar på mig. Den luktar lite som Niveas spraydeodorant, torr och sötblommig, tantig. Riktigt obehaglig faktiskt tyvärr, eftersom den luktade gott precis när jag sprayade på mig den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar