söndag 9 maj 2010

Bella testar - parfym... crazylibellule and the poppies

crazylibellule and the poppies
har ett gäng fasta cremeparfymer i olika dofter. Jag har testat tre från Shanghaijava-kollektionen: Ananas Imperial, Musc & Patchouli och Lilas Spiritual. Att de är i fast form innebär att de är lite mildare mot huden, samtidigt som man lättare kan fräscha upp doften var som helst, utan att störa folk runtomkring med parfymsprutande! :) De är väldigt smidiga att ha med sig!
Ananas Imperial: Grapefrukt, persika, ananas, lime, citron, cederträ, apelsin, svarta vinbär, mysk, jasmin.
Denna luktar friskt och fräscht, mycket ananas och lite träigt kryddigt, men mest fruktigt. Gemensamt för dem alla är att doften inte sitter så länge, men det är förmodligen till stor del för att man inte använder lika mycket som när man använder sprayparfym.
Musc & Patchouli: Mysk, patchouli, liljekonvalj, bergamott.
Denna luktar mycket patchouli, 70-tal. ganska pudrig, kryddig, nästan lite maskulin doft! :) Den är den av de tre jag testat som luktar starkast, och jag gillar att blanda den med Ananas Imperial.
Lilas Spiritual: Syren, liljekonvalj, syrenblad, vanilj.
Denna luktar verkligen liljekonvalj och syren! Helt underbar vår- och sommardoft!
Jag köpte mina på eBay, man kan köpa dem på andra ställen också, till exempel på http://www.crazylibellule.com/shanghaijava/ där de kostar €18 + frakt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar