tisdag 25 maj 2010

Bella testar - parfym... Marc Jacobs Patisserie


Marc Jacobs Patisserie
är en serie utspädda parfymer, så kallade "splash" och finns i 3 dofter: Apple, Biscotti och Pomegranate. De finns på Åhlens för 699:- för 300 ml.

Jag testade Apple och Biscotti då jag tyckte att Pomegranate luktade lite väl manligt.

Apple innehåller: Äppelskal, Citron, Grapefrukt, Rosmarin, Jasmin, Magnolia, Koriander och Kardemumma och hör till doftfamiljen "floral fruity".
På mig luktar den väldigt manligt, citrusigt, så som många parfymer blir på mig, vilket gör att det är ruskigt svårt att hitta någon som luktar bra!

Biscotti innehåller: Freesia, Bergamott, Apelsinblom och Vanilj och hör till doftfamiljen "floral".
Precis när jag sprayat på den tyckte jag den påminde mycket om Aqua di Parmas Mandorlo di Sicilia - söt, vaniljig och mandel. Men efter ett tag tyckte jag inte att den luktade lika gott, den luktar lite dammigt vaniljsött. Kanske luktar den godare på någon annan?

Pomegranate innehåller: Granatäpple, Mandarinblom, Bergamott, Rabarber, Viol, Mysk, Vanilj och Ambra och hör till doftfamiljen "floral fruity".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar